Formentera a la World Travel Market

11

La World Travel Market, la fira de turisme de Londres, ha obert avui les portes amb la
presència, una edició més, de la delegació de Formentera encapçalada per la presidenta i
consellera de Turisme del Consell, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció Turística, Carles
Bernús. Aquest any, Formentera torna a compartir espai amb la resta d’illes a l’estand de
Balears i tindrà la sostenibilitat i els valors naturals i culturals com eixos principals de la
seva promoció.
Demà se celebra el Dia de les Illes Balears, en el qual es presentarà un programa basat
en Balears com a destinació de qualitat i on la presidenta del Consell destacarà la riquesa
natural, cultural i patrimonial de l’illa, ideal també per a la pràctica de l’esport o per
descobrir la nostra gastronomia. En aquesta edició, la promoció de Formentera també
posa en valor les estratègies que es duen a terme a la recerca de la sostenibilitat, com la
limitació de vehicles que s’ha aplicat per primera vegada aquest estiu o les actuacions
posades en marxa per a la protecció de la posidònia.
La presidenta del Consell ha destacat des de la fira londinenca que “el mercat britànic està
canviant els seus hàbits de reserva i comença a crear els seus propis paquets de viatjar a
través d’Internet; això suposa una oportunitat de tornar a captar aquest mercat a través de
la venda directa i millorar les seves dades d?ocupació”.
D’altra banda, la delegació de Formentera també aprofitarà la WTM per dur a terme
reunions amb agents de viatges i agències de comunicació, tant britàniques com del
mercat holandès i dels Estats Units, per començar a planificar l’any 2020. Paral·lelament,
se celebraran trobades amb portals especialitzats en línia i amb algunes companyies
aèries.
La WTM d’enguany ve marcada per la fallida de l’operador turístic Thomas Cook i per la
incertesa creada pel brexit. “Si bé, la incidència del mercat britànic a Formentera no és
molt elevada, un 5%, sí que representa un mercat important per visitar-mos
majoritàriament fora de temporada alta”, ha assegurat la presidenta del Consell, que hi ha
subratllat, que “Formentera participa en l’estratègia conjunta amb tots els consells i el
Govern balear” per veure “com es pot encaixar el cop i de quina manera s’encamina la
promoció per recuperar-se, bé dirigint-nos a nous mercats o treballant amb nous
turoperadors, en definitiva, aplicant noves estratègies de promoció”.