Els aqüífers de Formentera estan al 48% de la seva capacitat, pel que si no plou, podria entrar el mes que ve en una situació de prealerta de sequera. Així es destaca des del Govern que ha donat a conèixer les dades sobre l’estat de les reserves hídriques del mes d’abril.
És l’única illa de l’arxipèlag els aqüífers del qual han incrementat el seu nivell, ja que han passat del 44% al 48% de la seva capacitat. Però per segon mes consecutiu està per sota del 50% i si la situació no millora al juny podria entrar de forma oficial en situació de prealerta de sequera.
A Eivissa, les masses hídriques han perdut sis punts i estan al 53% de la seva capacitat. A Mallorca, el percentatge és del 60% i a Menorca del 66%.
D’altra banda les dades d’AEMET indiquen que abril va ser sec en tota la Comunitat Autònoma, encara que amb algunes diferències entre les illes. A Eivissa, va ploure el 75% de l’habitual. En qualsevol cas el percentatge interanual continua sent deficitari a les Pitiüses amb un 93% per sota del normal en tot aquest període.