La reducció de freqüències entre Eivissa i Formentera segueix sense aplicar-se un any després

45
Ferri de la FRS que operarà en aquesta línia

Avui es compleix un any des que es va presentar un estudi sobre l’operativitat del Port que evidenciava l’excés d’oferta marítima entre Formentera i Eivissa i s’anunciava una reducció del 30% de les freqüències.
Era un secret a veus que la sortida de 3 barques a la mateixa hora, era un absurd, fins i tot en temporada alta. L’estudi que va elaborar la Universitat Politècnica de Madrid, posava damunt el paper que, per exemple al mes d’agost, la majoria de les barques presentaven una ocupació per sota del 30% i en alguns casos no arribava ni al 10%.
L’estudi evidenciava que el trànsit marítim amb la Savina havia crescut des de les 11.500 escales en 2013 fins a les 22.000 al 2019, pràcticament el doble.
La reducció que aleshores proposaven Autoritat Portuària, Consell de Formentera i Govern Balear, presumptament de comú acord amb les navilieres, no s’ha posat en marxa un any després.
Segons va manifestar l’APB el passat mes, la reducció de freqüències no s’ha dut a terme, per la manca d’un marc legal que permeti tirar endavant la proposta de l’estudi presentat fa un any.
Noves Navilieres
A les 5 navilieres que fins ara operaven amb Formentera, s’afegirà en els pròxims dies, la companyia alemanya, FRS, que en els darrers dies ja ha fet els seus viatges de prova i començarà a oferir serveis de manera imminent.
Segons pareix, encara hi ha una companyia més que ha manifestat la seva voluntat d’operar en aquesta línia.