L’efecte Coronavirus alenteix les reserves a Formentera

52

Avui han mantingut una reunió preventiva la presidenta del Consell Insular de Formentera, Alejandra Ferrer, el president del sector hoteler, Vicent Tur, el de la Pimef, Pep Mayans i la representant de la Cambra de Comerç, Lina Tur, per a analitzar la situació, després de veure que les reserves de turistes italians (el 50% dels visitants de l’illa) vagin més lentes que en anys anteriors.
Per a Vicent Tur aquest alentiment és normal “Estem immersos en una voràgine d’informacions diàries al voltant dels nous casos de virus. Itàlia compta amb moltes
famílies afectades i és normal que la gent sigui cauta a l’hora de programar les seves
vacances i esperi a veure què passa”. Afegeix Tur que la incidència en l’ocupació de la
setmana santa “serà mínima, ja que quan aquesta cau a principis d’abril,
tradicionalment l’ocupació és baixa a Formentera i molts establiments encara estan tancats”.
Segons el parer de Tur, el sector hoteler ha de confiar en els experts, que “són els qui
han d’aportar solucions” i els establiments “seguir al peu de la lletra els protocols que ens indiquin i garantir als turistes “higiene i seguretat en tots els sentits, per a venir a gaudir de les vacances i no a estar preocupats”.
Per la seva part Mayans s’expressava en termes molt semblants i destacava que la seva
organització “ja ha traslladat les mesures d’higiene específica que els
establiments han d’aplicar”.
La Cambra de Comerç “segueix a l’expectativa de l’evolució i també apliquessin les
directrius de les autoritats sanitàries”, indicava el seu portaveu, Lina Tur.

Transmetre tranquil·litat
En la roda de premsa posterior a la reunió el missatge de tranquil·litat va ser unànime.
Alejandra Ferrer va definir el tema com “un problema global en què nosaltres podem
actuar de manera local i seguim a l’espera de l’evolució de la malaltia i de les
mesures a prendre, mentrestant, les institucions i el sector empresarial hem de treballar
per a assegurar la temporada turística pensant en una evolució positiva”.
Vicent Tur recordava altres crisis semblants “la de l’Ebola, la grip aviària i de totes
hem sortit. El nostre país està acostumat a reaccionar bé davant aquestes situacions
i compta amb molt bons recursos”.

En aquest sentit, Alejandra Ferrer manifestava la seva total confiança en el sistema de salut espanyol i europeu “que estan permanentment vigilants i sabran el que cal fer a cada moment”. Va insistir que “aquest és el missatge que hem de donar, perquè els nostres visitants sàpiguen que en cas d’emmalaltir durant la seva estada, rebran
les millors cures”.

Facilitats al turista
Els representants de les patronals coincidien a “flexibilitzar la possibilitat de canvis
o cancel·lacions als turistes que facin ara les seves reserves, tenint en compte
que es tracta d’una situació especial, que pot donar peu a contratemps”.
D’aquesta manera aquells que anticipin les seves reserves el faran de “forma més tranquil·la i
segura”.

Demanen un Pla de Contingència
La presidenta Alejandra Ferrer manifestava “la preocupació del sector empresarial, ja que
en les pròximes setmanes han de contractar personal, i aquesta incertesa
genera inseguretat”. Per això han demanat que “en cas que la situació es prolongui,
demanaran algun tipus d’ajuda econòmica pública, en la línia del que es va
fer l’any passat després de la caiguda de Thomas Cook”.

Reorganització de la promoció turística
La incertesa pel Coronavirus ha fet que la fira turística més important d’Alemanya,
així com el Saló Mundial de Turisme de París, hagin estat cancel·lats el que
fa que el Consell replantegi l’estratègia de promoció turística.
Dilluns passat es va mantenir una reunió en l’àmbit institucional i empresarial per a abordar
aquest assumpte en l’àmbit balear i Alejandra Ferrer va manifestar que “Formentera
va traslladar la necessitat que no sols es reforci la promoció el mercat alemany, sinó
que també ha de centrar-se en el nacional, l’italià i el francès entre altres.
En aquest sentit, Ferrer va anunciar que estan reorganitzant la promoció en els
principals mercats emissors i pensen a “fer presentacions a mitjans, a premsa,
agents de viatges, ja sigui allà o bé portar-los aquí al fet que comprovin in situ la nostra
oferta”.