Nou capítol del serial del Decret de Transport Marítim

21

El ple del Parlament d’aquest dimarts ha tornat a sevir perquè la diputada de Formentera hagi tornat a exigir la barca de primera i de darrera hora. El Conseller Marc Pons no s’ha emparaulat en cap de les altres mesures exigides per Sílvia Tur en el marc del Decret de Transport Marítim. La diputada ha demanat que «d’una vegada per totes es puguin abordar d’una manera àmplia les conseqüències a àmbit ambiental, de serveis, i d’imatge turística» de la manca de regulació i desenvolupament de la Llei de Transport Marítim aprovada el 2010 i que encara espera un decret «gairebé 10 anys després» i ha demanat que, en cas de conflicte, primin els interessos dels ciutadans i no els de les navilieres o altres actors.
Com en altres ocasions, en la seva interpel·lació al Govern, Sílvia Tur ha reclamat un ventall ampli d’horaris al llarg de tot l’any; la reducció del nombre de sortides simultànies «perquè l’impacte de fins a tres i quatre sortides a la vegada per part de les diferents companyies provoca una saturació de l’espai portuari innecessària»; un transport marítim accessible i de baix impacte pel que fa al consum energètic; i la regulació de l’oferta d’excursions marítimes, de forma que aquesta activitat es faci amb respecte màxim per l’entorn.
Dificultats per aprovar el decret
El Conseller Marc Pons ha manifestat les dificultats per aprovar el decret “perquè les necessitats de cadascuna de les illes i dels sectors no són coincidents”. A més, ha dit que la jurisdicció espanyola i europea, compliquen la situació, a més de la quarantena d’al·legacions presentades a l’esborrany del Decret. Pons també ha manifestat que encara no s’han pogut reunir amb tots els implicats.